Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Logosta on moneksi

maanantai 15. maaliskuuta 2010

Logosta on moneksi

Nykyään ei riitä, että logo on hieno tai ajaa tarkoituksensa. Brändimanagerit ympäri maailmaa voisivat käyttää tunteja puhumiseen siitä, millaisia merkityksiä logoilla on ihmisiin sekä näiden mielikuviin yrityksistä.

Logon täytyy herättää tunteita ja ajatuksia. Sen täytyy olla klassinen, mutta moderni. Siinä tulee olla juju.

Tuntuukin siis, että uuden vuosikymmenen trendi on muuntautuvat logot. Siis logot, jotka voi tarkoituksen mukaan muokata erilaisiksi.

Kuukausi sitten markkinointi- ja mainostoimisto Bob Helsinki julkaisi uuden ilmeensä, jonka on suunnitellut työharjoittelija Samuel Tabermann. Ilme on yksinkertainen, hauska ja äärimmäisen muuntautuvainen. Vaikka Bob Helsinki on suurelle joukolle pelkkä kirosana, on myönnettävä uuden ilmeen tehokkuus. Tietenkin on olemassa riski siitä, että logon katsoja ihmettelee "mikä himeen beebee", mutta se on kannattava riski. Alla yksi malli muuntautuvasta logosta, Bobin nettisivuilta voi bongata niitä paljon lisää. Kuinkahan monta noita on yhteensä?



Toinen, (surullisen)kuuluisampi ja parjatumpi, esimerkki tästä samasta on vuoden alusta aloittaneen Aalto-yliopiston logo. Itse pidän ideasta, mutta pitäytyminen perusväreissä ja -fontissa saa aikaan tyylistä vain vanhanaikaisen, mutta iättömän. Toisaalta muita ehdotuksia nähneenä on pakko liittyä epäilijöiden joukkoon. Kuitenkin muuten Aallon markkinoinnin ilme on ollut mukavan pirteä.

Tunnisteet: , ,

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Sano painava sanasi, sillä kommentteja on aina mukava lukea! Mutta muista, että kommentointityyli kertoo paljon myös sinusta itsestäsi.

Erityiskoulutetut apinat tarkastavat kommentit jälkikäteen ja tarvittaessa poistavat herjaavan tai muuten epäilyttävän sisällön.

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu